DE NOTARISADMINISTRATIE BIEDT EEN SCALA AAN DIENSTEN VOOR JOU ALS NOTARIS

 

ADMINISTRATIE


De Notarisadministratie voert de gehele of gedeeltelijke administratie voor je. Je kiest dus zelf welke diensten je bij ons afneemt en in welke frequentie wij iets verwerken. De diensten die wij aanbieden zijn:

  • Inboeken van de volledige administratie (banken, kas, inkoop- en verkoopfacturen (declaraties en nota’s van afrekening))
  • Van de ingeboekte inkoopfacturen maken wij betaalbestanden voor de betaling van deze facturen
  • Indien gewenst boeken wij de afschriften van de derdengeldenbanken dagelijks; zodat direct in de dossieradministratie de ontvangen gelden zichtbaar zijn
  • Het klaarzetten van de betalingen van de nota’s van afrekening
  • Analyse van de openstaande derdengelden en opstellen van de bewaringspositie
  • Aanmaning van de openstaande debiteuren
  • Opstellen van de aangifte omzetbelasting
  • Verzorgen van de loonadministratie
  • Helpdesk en back-up voor interne administrateurs/controllers
  • Assistentie bij het automatiseren en digitaliseren van de administratie naar anno 2023
  • Controle en check ontvangen gelden voor het passeren van de akte

Ofwel wij zijn de afdeling administratie, alleen niet fysiek bij jou op kantoor. Bij ons is de administratie altijd op orde, waarbij het risico van ziekte of vakantie van de administrateur niet meer bij jou ligt als notaris.

Een kloppende administratie levert meer op dan een zorgeloze relatie met het Bureau Financieel Toezicht en de belastingdienst. Het zegt iets over je bedrijfsvoering. Je krijgt inzicht in je ondernemen. Waar je goed op scoort of waar je op kunt besparen.

OPLEIDINGSTRAJECTEN

Wij verzorgen ook opleidingstrajecten voor administrateurs/controllers die starten of nog niet zo lang werkzaam zijn in de notariële branche. Dit doen wij via het Instituut voor na- en bijscholing van Juridische en Notariële Medewerkers (INM) waar wij de cursus Notariële administratie verzorgen of eventueel een-op-een met de administrateur/controller zelf op locatie. Hierbij behandelen wij alles wat specifiek is aan de administratie bij notarissen zoals derdengelden, de bewaringspositie, verschotten, de rapportering aan het BFT etc.

SPARRINGPARTNER VOOR BOEKHOUDER OF CONTROLLER

Jouw boekhouder of controller werkt wellicht alleen of in een klein team. Dan is De Notarisadministratie een welkome sparringpartner voor hem of haar. Bij vragen, onduidelijkheden of problemen is er snel een oplossing of antwoord waar de huidige accountant bijvoorbeeld vaak de specifieke kennis niet heeft. Een perfecte back-up voor de boekhouder of controller om snel en adequaat advies, raad of ondersteuning te vragen. 

MANAGEMENTRAPPORTERING


Ook voor managementrapporteringen kan je bij De Notarisadministratie terecht:

  • Kwartaalrapportages voor Bureau Financieel Toezicht
  • Maandcijfers
  • Begrotingen
  • Kostprijsberekeningen
  • Opzetten diverse managementrapporteringen

Standaard managementrapportages uit boekhoudprogramma’s geven vaak wel een beeld, maar filter je er de juiste informatie uit? Interpreteer je de uitkomst goed en wat zegt het over de toekomst? En het belangrijkste: klopt de data met de werkelijkheid?

JAARREKENINGEN

Samenwerken met De Notarisadministratie gaat prima samen met behoud van je eigen accountant. Mocht je geen eigen accountant hebben? Werken wij ook samen met een gerenommeerd accountantskantoor.

Wij kunnen de jaarstukken voor je opstellen, inclusief alle specificaties en zorgen voor goede communicatie tussen jou en je accountant. 

Benieuwd wat we voor jou kunnen betekenen? 

Neem gerust vrijblijvend contact op.