Contact opnemen

CONTACT OPNEMEN / ADVIESGESPREK AANVRAGEN


Wil je meer weten van De Notarisadministratie? Aarzel niet en mail ons.

Samen inventariseren we of De Notarisadministratie voor jou een interessante partij kan zijn.
Welke administratieve taken jij uit wilt besteden, of waar je advies of begeleiding bij zoekt.

Uiteraard is het mogelijk om eerst vrijblijvend kennis te maken.

Mijn gegevens
Hier kunt u eventueel aangeven waarover het gaat.
Privacy
Door dit formulier te versturen geeft u ons toestemming voor het gebruik van de ingevulde gegevens voor het doel waarvoor deze in dit formulier worden gevraagd. U heeft natuurlijk het recht uw toestemming weer in te trekken.
Om spam tegen te gaan gebruiken we reCAPTCHA. De Google privacyvoorwaarden en servicevoorwaarden zijn van toepassing.

ALGEMENE VOORWAARDEN VAN DE NOTARISADMINISTRATIE B.V.


Artikel 1: Definities

In deze Algemene Voorwaarden van De Notarisadministratie B.V. wordt verstaan onder:

1.1 De Notarisadministratie:

In Apeldoorn gevestigd administratiekantoor dat administratieve, fiscale en aanverwante diensten aanbied aan

ondernemingen, ondernemers en particulieren, meer in het bijzonder voor notariskantoren.

1.2 Opdrachtgever:

Alle natuurlijke- en rechtspersonen, voor wie De Notarisadministratie B.V. krachtens overeenkomst van

opdracht diensten en/of werkzaamheden verricht.

1.3 Opdracht:

De schriftelijke, mondelinge of impliciete overeenkomst, waarbij De Notarisadministratie B.V. jegens een

opdrachtgever verbindt administratieve, fiscale en aanverwante werkzaamheden te verrichten.

1.4 Overeenkomst:

Elke afspraak tussen Opdrachtgever en De Notarisadministratie B.V. tot het verrichten van werkzaamheden

door De Notarisadministratie B.V. ten behoeve van Opdrachtgever, conform het bepaalde in de

opdrachtbevestiging.

1.5 Werkzaamheden:

Alle werkzaamheden waartoe opdracht is gegeven, of die door De Notarisadministratie B.V. uit anderen

hoofde worden verricht. Het voorgaande geldt in de ruimste zin van het woord en omvat in ieder geval de

werkzaamheden zoals vermeld in de opdrachtbevestiging.

1.6 Bescheiden:

Alle door Opdrachtgever aan De Notarisadministratie B.V. ter beschikking gestelde goederen, waaronder

fysieke stukken, digitale bestanden of gegevensdragers, alsmede alle in het kader van de uitvoering van de

opdracht door De Notarisadministratie B.V. vervaardigde goederen, waaronder stukken of gegevensdragers

Artikel 2: Toepasselijke Algemene Voorwaarden

2.1 Deze Algemene Voorwaarden zijn van toepassing op alle aanbiedingen, offertes, opdrachtbevestigingen,

opdrachten tot dienstverlening en overige contracten en overeenkomsten van De Notarisadministratie B.V.

met opdrachtgevers.

2.2 Afwijkingen op deze Algemene Voorwaarden zijn slechts geldig indien uitdrukkelijk akkoord bevonden door

De Notarisadministratie B.V. en zulks schriftelijk door De Notarisadministratie B.V. is bevestigd. Aan deze

overeengekomen afwijkingen kunnen geen rechten worden ontleend voor latere Opdrachten.

2.3 Indien één of meer bepalingen van deze Algemene Voorwaarden nietig zijn of vernietigd mochten worden,

blijven de overige bepalingen van deze Algemene Voorwaarden volledig van toepassing. De

Notarisadministratie B.V. en de Opdrachtgever zullen alsdan in overleg treden teneinde nieuwe bepalingen ter

vervanging van de nietige c.q. vernietigde bepalingen overeen te komen, waarbij indien en voor zover mogelijk

het doel en de strekking van de oorspronkelijke bepaling in acht worden genomen.

2.4 Tenzij schriftelijk anders overeengekomen, zijn deze Algemene Voorwaarden ook van toepassing op elke

(vervolg)offerte, (vervolg)overeenkomst, (vervolg)opdracht en/of opdrachtbevestiging die voortbouwt en/of

voortvloeit uit een eerder gesloten overeenkomst waarop deze Algemene Voorwaarden van toepassing zijn

verklaard.

2.5. De toepasselijkheid van Algemene Voorwaarden van Opdrachtgever wordt door De Notarisadministratie

B.V. uitdrukkelijk van de hand gewezen.

Artikel 3: Totstandkoming van de overeenkomst

3.1. De Overeenkomst wordt gevormd door deze Algemene Voorwaarden tezamen met de Opdracht en komt

tot stand op het moment dat de door Opdrachtgever ondertekende opdrachtbevestiging door De

Notarisadministratie B.V. retour is ontvangen.

3.2. Indien de Opdracht mondeling is verstrekt, of indien de Overeenkomst (nog) niet getekend retour is

ontvangen, wordt de Opdracht geacht te zijn tot stand gekomen onder toepasselijkheid van deze Algemene

Voorwaarden op het moment wij op verzoek van Opdrachtgever met de uitvoering van de Opdracht zijn

gestart.

3.3. Conform de Wet voorkoming witwassen en financiering van terrorisme (Wwft) dient De

Notarisadministratie B.V. potentiële Opdrachtgevers te identificeren en de identificatie te verifiëren alvorens

wij met de uitvoering van de Opdracht kunnen beginnen. Verificatie van de door de potentiële Opdrachtgever

verstrekte gegevens zal plaatsvinden op basis van documenten, gegevens en inlichtingen uit onafhankelijke

en betrouwbare bron, zoals het Handelsregister van de Kamer van Koophandel en voor Opdrachtgevers die

zijn opgericht naar buitenlands recht op basis van de informatie verstrekt door onafhankelijke professionele

zakelijke dienstverleners. Wij kunnen Opdrachtgever om medewerking vragen ten aanzien van de identificatie

en de verificatie. De beoordeling of de identificatie en de verificatie overeenkomstig de wet is geschied is

voorbehouden aan De Notarisadministratie B.V. .

3.4. De Overeenkomst wordt aangegaan voor onbepaalde tijd, tenzij uit de inhoud, aard of strekking van de

verleende Opdracht voortvloeit dat deze voor een bepaalde tijd is aangegaan.

Artikel 4: Benodigde informatie

4.1 De Opdrachtgever is gehouden De Notarisadministratie B.V. tijdig alle informatie te verstrekken, welke De

Notarisadministratie B.V. naar haar oordeel voor een correcte uitvoering van de opdracht nodig heeft of

waarvan uitvoerder behoort te weten dat deze voor een correcte uitvoering van de opdracht nodig en/of

vereist is. De informatie dient te worden verstrekt in de vorm en op de wijze als door De Notarisadministratie

B.V. verzocht.

4.2 De Notarisadministratie B.V. heeft het recht de uitvoering van de Opdracht op te schorten tot het moment

dat Opdrachtgever aan in artikel 4.1 genoemde verplichting heeft voldaan.

4.3 De Opdrachtgever staat in voor de juistheid, volledigheid en betrouwbaarheid van de aan De

Notarisadministratie B.V. verstrekte informatie, ook indien deze van derden afkomstig is.

4.4 Indien de uitvoering van de opdracht wordt vertraagd doordat de Opdrachtgever de in artikel 4.1

genoemde verplichtingen niet nakomt dan wel de door de Opdrachtgever verstrekte informatie niet voldoet

aan het in artikel 4.3 bepaalde, zijn de daaruit voortvloeiende (extra) kosten voor rekening van de

Opdrachtgever en is De Notarisadministratie B.V. bevoegd de daardoor noodzakelijk geworden (extra)

werkzaamheden in rekening te brengen.

4.5 De uit de vertraging in de uitvoering van de Opdracht voortvloeiende schade, ontstaan door het niet, niet

tijdig of niet behoorlijk ter beschikking stellen van de verzochte gegevens, bescheiden, faciliteiten en/of

medewerkers, zijn voor rekening en risico van Opdrachtgever.

4.6 De Notarisadministratie B.V. is gehouden de door de Opdrachtgever ter beschikking gestelde zaken

waarin of waarop de door de Opdrachtgever aan De Notarisadministratie B.V. verstrekte informatie is

vastgelegd – waaronder begrepen stukken of bescheiden en magnetische of elektronische gegevensdragers –

op verzoek van de Opdrachtgever aan deze terug te geven zodra de opdracht waarvoor de informatie was

verstrekt is uitgevoerd of de overeenkomst is beëindigd, doch niet eerder dan nadat de Opdrachtgever alle in

verband met de uitvoering van de opdracht of de beëindiging van de overeenkomst aan De

Notarisadministratie B.V. verschuldigde bedragen heeft voldaan.

Artikel 5: Uitvoering Overeenkomst

5.1 De Notarisadministratie B.V. bepaalt de wijze waarop en door welke perso(o)n(en) de Overeenkomst wordt

uitgevoerd. De Notarisadministratie B.V. zal zo mogelijk rekening houden met tijdig verstrekte en

verantwoorde aanwijzingen van Opdrachtgever omtrent de uitvoering van de Overeenkomst.

5.2 De Notarisadministratie B.V. zal de werkzaamheden naar beste vermogen en als een zorgvuldig handelend

beroepsbeoefenaar uitvoeren. Ten aanzien van de beoogde werkzaamheden hebben wij een

inspanningsverbintenis, tenzij uitdrukkelijk anders is bepaald. De Notarisadministratie B.V. kan evenwel niet

instaan voor het bereiken van enig beoogd resultaat.

5.3 De Notarisadministratie B.V. heeft het recht bepaalde werkzaamheden, zonder kennisgeving aan en

uitdrukkelijke toestemming van Opdrachtgever, te laten verrichten door een door De Notarisadministratie B.V.

aan te wijzen persoon of derde, indien zulks naar het oordeel van De Notarisadministratie B.V. wenselijk is.

5.4 De Notarisadministratie B.V. voert de Overeenkomst uit in overeenstemming met de voor hem

toepasselijke gedrags- en beroepsregels en hetgeen krachtens de wet van hem wordt geëist.

5.5 Wij houden ter zake van de Opdracht een werkdossier aan met daarin kopieën van relevante stukken. Dat

dossier is eigendom van De Notarisadministratie B.V.

5.6 Eventueel in de Overeenkomst bepaalde termijnen waarbinnen de werkzaamheden moeten worden

uitgevoerd, gelden slechts bij benadering en niet als fatale termijnen. Overschrijding van een dergelijke termijn

levert dan ook geen toerekenbare tekortkoming van De Notarisadministratie B.V. en mitsdien geen grond voor

ontbinding van de Overeenkomst op. Termijnen waarbinnen de Werkzaamheden dienen te zijn afgerond, zijn

slechts te beschouwen als fatale termijnen indien dit uitdrukkelijk en met zoveel woorden tussen

Opdrachtgever en De Notarisadministratie B.V. overeengekomen is.

5.7 De uitvoering van de Overeenkomst is niet – tenzij uitdrukkelijk anders schriftelijk wordt vermeld -specifiek

gericht op het ontdekken van fraude. Indien de werkzaamheden aanwijzingen voor fraude opleveren, zal De

Notarisadministratie B.V. daarover aan Opdrachtgever rapporteren. De Notarisadministratie B.V. is daarbij

gehouden aan de toepasselijke wet- en regelgeving.

Artikel 6: Honorarium

6.1 De Notarisadministratie B.V. heeft het recht vóór aanvang van de Werkzaamheden en tussentijds de

uitvoering van zijn Werkzaamheden op te schorten totdat Opdrachtgever een door De Notarisadministratie

B.V. in redelijkheid vast te stellen voorschot voor de te verrichten werkzaamheden heeft betaald, dan wel

daarvoor zekerheid heeft verstrekt. Een door Opdrachtgever betaald voorschot wordt in beginsel verrekend

met de einddeclaratie.

6.2 Het honorarium van De Notarisadministratie B.V. is niet afhankelijk van de uitkomst van de verrichte

werkzaamheden.

6.3 Het honorarium van De Notarisadministratie B.V. kan bestaan uit een vooraf vastgesteld bedrag per

Opdracht en/of kan worden berekend op basis van tarieven per door De Notarisadministratie B.V. gewerkte

tijdseenheid.

6.4 Indien een per Opdracht vastgesteld bedrag is overeengekomen, is De Notarisadministratie B.V.

gerechtigd daarenboven een tarief per gewerkte tijdseenheid in rekening te brengen, indien en voor zover de

Werkzaamheden de in de Overeenkomst voorziene Werkzaamheden te boven gaan, hetgeen Opdrachtgever

alsdan eveneens verschuldigd is.

6.5 Indien na de totstandkoming van de Opdracht, doch voordat de opdracht geheel is uitgevoerd, lonen en/of

prijzen een wijziging ondergaan, is De Notarisadministratie B.V. gerechtigd het overeengekomen tarief

dienovereenkomstig aan te passen, tenzij Opdrachtgever en De Notarisadministratie B.V. hierover andere

afspraken hebben gemaakt.

6.6 Het honorarium van De Notarisadministratie B.V., zo nodig vermeerderd met verschotten en declaraties

van ingeschakelde derden, wordt, inclusief de eventueel verschuldigde omzetbelasting, per maand, per

kwartaal, per jaar of na volbrenging van de werkzaamheden aan Opdrachtgever in rekening gebracht.

Artikel 7: Betaling

7.1 Betaling van het factuurbedrag door Opdrachtgever dient te geschieden binnen de overeengekomen

termijnen, doch in geen geval later dan 14 dagen na factuurdatum, in Euro, door middel van stortingen ten

gunste van een door De Notarisadministratie B.V. aan te wijzen bankrekening en, voor zover de betaling

betrekking heeft op werkzaamheden, zonder enig recht op korting of schuldvergelijking.

7.2 Indien Opdrachtgever niet binnen de in artikel 7.1 genoemde termijn, dan wel niet binnen de nader

overeengekomen termijn heeft betaald, is hij van rechtswege in verzuim en heeft De Notarisadministratie

B.V. , zonder dat een nadere sommatie of ingebrekestelling is vereist, het recht vanaf de vervaldag,

Opdrachtgever over het gefactureerde bedrag de wettelijke (handels)rente in rekening te brengen, tot aan de

dag van algehele voldoening, een en ander onverminderd de verdere rechten van De Notarisadministratie B.V.

7.3 Indien Opdrachtgever niet binnen de in artikel 7.1 genoemde termijn, dan wel niet binnen de nader

overeengekomen termijn heeft betaald, heeft De Notarisadministratie B.V. het recht de nakoming van al zijn

verplichtingen op te schorten, waaronder begrepen de afgifte van bescheiden of andere zaken aan

Opdrachtgever of derden, het indienen van belastingaangiften en het publiceren van jaarrekening(en), tot het

moment dat alle opeisbare vorderingen op Opdrachtgever volledig zijn voldaan.

7.4 Alle kosten ontstaan ten gevolge van gerechtelijke of buitengerechtelijke incassering van de vordering, zijn

voor rekening van Opdrachtgever, ook voor zover deze kosten de rechterlijke proceskostenveroordeling

overtreffen. De buitengerechtelijke kosten zijn vastgesteld op tenminste 15% van het te vorderen bedrag, met

een minimum van €250,-.

7.5 Indien de financiële positie of het betalingsgedrag van Opdrachtgever naar het oordeel van De

Notarisadministratie B.V. daartoe aanleiding geeft, is De Notarisadministratie B.V. gerechtigd van

Opdrachtgever te verlangen dat deze (aanvullende) zekerheid stelt in een door De Notarisadministratie B.V. te

bepalen vorm. Indien Opdrachtgever nalaat de verlangde zekerheid te stellen, is De Notarisadministratie B.V.

gerechtigd, onverminderd zijn overige rechten, de verdere uitvoering van de Overeenkomst onmiddellijk op te

schorten en is al hetgeen Opdrachtgever aan De Notarisadministratie B.V. uit welken hoofde ook verschuldigd

is, direct opeisbaar.

7.6 In geval van een gezamenlijk gegeven opdracht zijn Opdrachtgevers, voor zover de Werkzaamheden ten

behoeve van de gezamenlijke Opdrachtgevers zijn verricht, hoofdelijk aansprakelijk voor de betaling van het

factuurbedrag.

Artikel 8: Intellectuele eigendom

8.1. De Notarisadministratie B.V. behoudt alle rechten van intellectuele eigendom voor met betrekking tot

producten van de geest die wij gebruiken of hebben gebruikt en/of ontwikkelen en/of hebben ontwikkeld in

het kader van de uitvoering van de Opdracht, en ten aanzien waarvan wij de auteursrechten of andere

rechten van intellectuele eigendom hebben of geldend kunnen maken.

8.2. Het is de Opdrachtgever uitdrukkelijk verboden onze producten, waaronder mede begrepen

computerprogramma’s, systeemontwerpen, werkwijzen, adviezen, (model) contracten en andere

geestesproducten, een en ander in de ruimste zin des woords, al dan niet met inschakeling van derden te

verveelvoudigen, te openbaren of te exploiteren.

8.3. Verveelvoudiging en/of openbaarmaking en/of exploitatie is slechts na verkregen schriftelijke

toestemming van De Notarisadministratie B.V. toegestaan. Opdrachtgever heeft het recht de schriftelijke

documenten te vermenigvuldigen voor gebruik binnen zijn eigen organisatie, voor zover passend binnen het

doel van de Opdracht.

8.4 Ingeval van beëindiging van de Opdracht, is het voorgaande van overeenkomstige toepassing.

Artikel 9: Geheimhouding

9.1. Tenzij enige wetsbepaling, voorschrift of andere (beroeps)regel De Notarisadministratie B.V. daartoe

verplicht, zijn wij en de door De Notarisadministratie B.V. ingezette perso(o)n(en) verplicht tot geheimhouding

tegenover derden ten aanzien van vertrouwelijke informatie die is verkregen van Opdrachtgever.

9.2. Wij zullen passende maatregelen nemen om de vertrouwelijke informatie en persoonsgegevens te

beschermen en de door De Notarisadministratie B.V. in te schakelen derden en medewerkers in lichten over

het vertrouwelijke karakter van de informatie.

9.3. Verwerking van persoonsgegevens door De Notarisadministratie B.V. vindt plaats conform de

toepasselijke (inter)nationale wet- en (beroeps)regelgeving op het gebied van de bescherming van

persoonsgegevens. Behoudens schriftelijke toestemming van Opdrachtgever zijn wij niet gerechtigd de

vertrouwelijke informatie die aan De Notarisadministratie B.V. door Opdrachtgever ter beschikking wordt

gesteld aan te wenden tot een ander doel dan waarvoor zij werd verkregen. Hierop wordt echter een

uitzondering gemaakt in het geval De Notarisadministratie B.V. optreed in een tucht-, civiele- of

strafprocedure waarbij deze van belang kan zijn.

9.4 De Notarisadministratie B.V. is gerechtigd de na bewerking verkregen cijfermatige uitkomsten, mits die

uitkomsten niet te herleiden zijn tot individuele Opdrachtgevers, aan te wenden voor statistische of

vergelijkende doeleinden.

9.5. Tenzij sprake is van enige wetsbepaling, voorschrift of andere (beroeps)regel die Opdrachtgever verplicht

tot openbaarmaking of daartoe door De Notarisadministratie B.V. voorafgaande schriftelijke toestemming is

verleend, zal Opdrachtgever de inhoud van onze rapporten, adviezen of andere al dan niet schriftelijke

uitingen, niet aan derden openbaren.

9.6. Partijen zullen hun verplichtingen op grond van dit artikel opleggen aan door hen in te schakelen derden.

Artikel 10: Overmacht

10.1 Indien De Notarisadministratie B.V. zijn verplichtingen uit de Overeenkomst niet, niet tijdig of niet

behoorlijk kan nakomen ten gevolge van een hem niet toerekenbare oorzaak, waaronder begrepen maar

daartoe niet beperkt ziekte van werknemers, storingen in het computernetwerk en andere stagnatie in de

normale gang van zaken binnen zijn onderneming, worden die verplichtingen opgeschort tot het moment dat

De Notarisadministratie B.V. alsnog in staat is deze op de overeen gekomen wijze na te komen.

10.2 Opdrachtgever heeft het recht, in geval de situatie als bedoeld in artikel 10.1 zich voordoet, de

Overeenkomst geheel of gedeeltelijk en met onmiddellijke ingang schriftelijk op te zeggen, zonder dat recht

op enige schadevergoeding bestaat.

Artikel 11: Opzegging

11.1. Opdrachtgevers kunnen de Overeenkomst te allen tijde (tussentijds) opzeggen met een opzegtermijn van minimaal 3 maanden. Indien nodig voor een zorgvuldige overdracht, kunnen partijen een langere opzegtermijn afspreken.

11.2. De Notarisadministratie B.V. kan de Overeenkomst te allen tijde (tussentijds) opzeggen met inachtneming

van een redelijke opzegtermijn van in ieder geval 3 maanden, tenzij de redelijkheid en billijkheid zich tegen

beëindiging of beëindiging op een dergelijke termijn verzetten.

11.3. Indien tot (tussentijdse) opzegging is overgegaan door De Notarisadministratie B.V., heeft Opdrachtgever

recht op onze medewerking bij overdracht van werkzaamheden aan derden, tenzij er feiten en

omstandigheden aan die opzegging ten grondslag liggen die aan Opdrachtgever zijn toe te rekenen. Wij

behouden in alle gevallen van (tussentijdse) opzegging aanspraak op betaling van de declaraties voor door

De Notarisadministratie B.V. tot dan toe verrichte werkzaamheden. Voor zover de overdracht van de

werkzaamheden voor De Notarisadministratie B.V. extra kosten met zich meebrengt, worden deze aan

Opdrachtgever in rekening gebracht.

11.4. Bij beëindiging van de Overeenkomst dienen Partijen alle in hun bezit zijnde goederen, zaken en

documenten die in eigendom toebehoren aan de andere partij onverwijld aan die andere partij ter hand te

stellen. Wij zijn gerechtigd deze verplichting eenzijdig op te schorten tot het moment dat Opdrachtgever alle

declaraties voor onze werkzaamheden volledig heeft voldaan.

11.4. De aan Opdrachtnemer gegeven opdracht vervalt niet door de dood van Opdrachtgever; diens rechten en verplichtingen gaan over op zijn erfgenamen en/of rechtsopvolger.

Artikel 12: Aansprakelijkheid

12.1. Wij zullen onze werkzaamheden naar beste kunnen verrichten en daarbij de zorgvuldigheid in acht nemen

die van De Notarisadministratie B.V. kan worden verwacht. De Notarisadministratie B.V. is jegens

Opdrachtgever uitsluitend aansprakelijk voor schade die het rechtstreekse gevolg is van een

(samenhangende serie van) toerekenbare tekortkoming(en) in de uitvoering van de Overeenkomst en deze tekortkoming onder normale omstandigheden en bij normale vakkennis en met inachtneming van normale oplettendheid

vermeden had kunnen worden.

12.2 Onze aansprakelijkheid is beperkt tot het bedrag waarvoor wij verzekerd zijn en dat door onze beroepsaansprakelijkheidsverzekeraar wordt uitgekeerd. Indien en voor zover er geen verzekeringsuitkering plaatsvindt, is onze aansprakelijkheid beperkt tot maximaal het honorarium dat Opdrachtgever heeft betaald voor de specifieke werkzaamheden waaruit de schade is voortgevloeid, met een maximum van het honorarium over de laatste drie maanden. Onze beperking van aansprakelijkheid geldt niet indien er aan onze zijde sprake is van opzet of bewuste roekeloosheid en/of indien dwingende (inter)nationale wet- of (beroeps)regelgeving een dergelijke beperking niet toestaat

12.3. Wij sluiten iedere aansprakelijkheid uit voor:

– schade die ontstaat doordat wij voldoen aan de voor De Notarisadministratie B.V. geldende wet- en

(beroeps)regelgeving

– schade die ontstaat door iedere fout die het gevolg is van onjuiste of onvolledige informatie die

Opdrachtgever aan De Notarisadministratie B.V. heeft verstrekt

– schade die ontstaat door iedere fout die het gevolg is van foutief klaargezette en uitbetaalde bedragen van de (derdengelden)rekeningen van de opdrachtgever. De opdrachtgever blijft zelf ten aller tijde aansprakelijk voor de uitgevoerde betalingen, ongeacht of deze door De Notarisadministratie B.V. zijn klaargezet

– bij Opdrachtgever of derden ontstane bedrijfs-, indirecte-, of gevolgschade

12.4. Wordt de Opdracht uitgevoerd ten behoeve van meer (rechts)personen, dan geldt de beperking van

aansprakelijkheid ten aanzien van de Opdracht voor alle betrokken (rechts)personen gezamenlijk. Het is aan

die groep van betrokken (rechts)personen zelf om in geval van aansprakelijkheid de maximaal uit te keren

schadevergoeding onderling te verdelen.

12.5. Alle Opdrachten worden uitsluitend aanvaard en uitgevoerd door of namens De Notarisadministratie B.V.

Opdrachtgever zal zijn eventuele vorderings- en verhaalsrechten uitsluitend uitoefenen tegen De

Notarisadministratie B.V. en niet tegen onze aandeelhouders, werknemers of door De Notarisadministratie B.V.

ingeschakelde derden.              

12.6. De in dit artikel neergelegde aansprakelijkheidsbeperkingen worden mede bedongen ten behoeve van de

door De Notarisadministratie B.V. voor de uitvoering van de Opdracht ingeschakelde derden, die derhalve

hierdoor een rechtstreeks beroep op deze aansprakelijkheidsbeperking kunnen doen.

12.7. Opdrachtgever vrijwaart De Notarisadministratie B.V. voor vorderingen van derden wegens schade die

veroorzaakt is doordat Opdrachtgever aan De Notarisadministratie B.V. onjuiste of onvolledige informatie

heeft verstrekt, tenzij Opdrachtgever aantoont dat de schade geen verband houdt met verwijtbaar handelen

of nalaten die hem is toe te rekenen dan wel is veroorzaakt door opzet of daarmee gelijk te stellen grove

nalatigheid van De Notarisadministratie B.V..

12.8. Opdrachtnemer is verplicht om de hierboven bedoelde tekortkomingen op zo kort mogelijke termijn kosteloos te herstellen, wanneer en voor zover met het herstellen geen hogere kosten zijn gemoeid dan in rekening zijn gebracht voor de betreffende werkzaamheden. Indien de kosten wel hoger uitvallen, dan is Opdrachtnemer slechts verplicht deze herstelwerkzaamheden uit te voeren, indien Opdrachtgever zich voorafgaand schriftelijk bereid verklaart deze extra kosten voor zijn rekening te nemen.
12.9. Opdrachtgever dient de in dit artikel genoemde tekortkomingen te melden binnen één (1) maand, nadat hij/zij hiervan op de hoogte is gekomen, dan wel redelijkerwijs had moeten zijn, bij gebreke waarvan iedere aansprakelijkheid van Opdrachtnemer komt te vervallen. Aansprakelijkheid is in ieder geval en te allen tijde uitgesloten behoudens en voor zover de door Opdrachtnemer afgesloten beroepsaansprakelijkheidsverzekering recht geeft op een uitkering.

12.10. Elke aansprakelijkheid van Opdrachtnemer vervalt uiterlijk zestig (60) maanden (5 jaar) nadat de fiscale aangiftes van het desbetreffende boekjaar zijn ingediend, te vermeerderen met de termijn waarvoor uitstel is verleend.

12.11. Tenzij zulks uitdrukkelijk in de Overeenkomst is bepaald, geven wij geen beleggingsadviezen hetgeen

tevens inhoudt dat onze uitingen ter zake van enige organisatie niet kunnen worden opgevat als

beleggingsadviezen.

Artikel 13: Contractsoverneming

13.1. Het is Opdrachtgever niet toegestaan (enige verplichting uit) de Overeenkomst over te dragen aan

derden, tenzij De Notarisadministratie B.V. hiermee uitdrukkelijk akkoord gaat. Wij zijn gerechtigd aan deze

toestemming voorwaarden te verbinden. Opdrachtgever verbindt zich in ieder geval om alsdan alle ter zake

relevante (betalings)verplichtingen uit de Overeenkomst en deze Algemene Voorwaarden aan de derde op te

leggen. Opdrachtgever blijft te allen tijde naast deze derde aansprakelijk voor de verplichtingen uit de

Overeenkomst en deze Algemene Voorwaarden, tenzij partijen expliciet anders overeenkomen.

13.2. In geval van contractoverneming vrijwaart Opdrachtgever De Notarisadministratie B.V. ter zake van alle

aanspraken van derden die mochten ontstaan ten gevolge van een niet of onjuist nakomen van enige

verplichting door Opdrachtgever uit de Overeenkomst en/of deze Algemene Voorwaarden, tenzij enige

dwingende (inter)nationale wet of regelgeving een dergelijke bepaling niet toestaat.

Artikel 14: Internetgebruik

14.1. Tijdens de uitvoering van de Opdracht wordt er gebruik gemaakt van digitale communicatiemiddelen

zoals e-mail en diverse digitale diensten van derden. Partijen erkennen dat er aan het gebruik van digitale

communicatiemiddelen en diensten risico’s kleven zoals – maar niet beperkt tot – niet gegarandeerde

bezorging van communicatie, vertraging en virussen.

14.2. De data uit onze computersystemen leveren dwingend bewijs op van (de inhoud van) de door De

Notarisadministratie B.V. verstuurde digitale communicatie en gebruikte digitale diensten tot het moment dat

tegenbewijs is geleverd door de Opdrachtgever.

14.3. Wij zijn niet aansprakelijk voor schade die eventueel voortvloeit bij Opdrachtgever ten gevolge van het

gebruik van digitale communicatie of diensten, waaronder – maar niet beperkt tot – schade ten gevolge van

niet-aflevering of vertraging bij de aflevering van digitale communicatie, onderschepping of manipulatie door

derden of door programmatuur/apparatuur gebruikt voor verzending, ontvangst of verwerking van digitale

communicatie, voor digitale communicatie benodigde middelen, behoudens voor zover de schade het gevolg

is van onze opzet of grove schuld.

Artikel 15: Wervingsverbod

Opdrachtgever mag tijdens de uitvoering van de Opdracht en binnen één jaar na beëindiging van de

Opdracht medewerker(s) die vanuit De Notarisadministratie B.V. betrokken zijn of betrokken zijn geweest bij

de uitvoering van de Opdracht niet in dienst nemen, noch met deze medewerker(s) over indiensttreding

onderhandelen. Indien Opdrachtgever ondanks dit wervingsverbod toch medewerker(s) van De

Notarisadministratie B.V. in dienst neemt, is hij aan De Notarisadministratie B.V. een direct opeisbare boete

verschuldigd gelijk aan zes maanden brutoloon van de betreffende medewerker(s), onverminderd De

Notarisadministratie B.V. recht om volledige schadevergoeding te vorderen.

Artikel 16: Vervaltermijn

Voor zover in de Overeenkomst niet anders is bepaald, vervallen vorderingsrechten en andere bevoegdheden

van Opdrachtgever uit welken hoofde ook jegens De Notarisadministratie B.V. in ieder geval na het verstrijken

van één jaar vanaf het moment waarop zich een feit voordoet dat Opdrachtgever deze rechten en/of

bevoegdheden jegens De Notarisadministratie B.V. kan aanwenden.

Artikel 17: Afstand van rechten

Het niet direct afdwingen van enig recht of bevoegdheid van De Notarisadministratie B.V. zal die rechten en

bevoegdheden onder deze Overeenkomst niet beïnvloeden of beperken. Afstand van recht van enige bepaling

of voorwaarde in de Overeenkomst zal uitsluitend van kracht zijn indien deze schriftelijk is gedaan.

Artikel 18: Conversie

Indien en voor zover op grond van de redelijkheid en billijkheid of het onredelijk bezwarend karakter op enige

bepaling van de Overeenkomst geen beroep kan worden gedaan, komt aan de desbetreffende bepaling wat

betreft de inhoud en strekking in elk geval een zoveel mogelijk Overeenkomstige betekenis toe, zodat daarop

wel een beroep kan worden gedaan.

Artikel 19: Nawerking

De bepalingen van deze Overeenkomst, waarvan het uitdrukkelijk of stilzwijgend de bedoeling is dat zij ook na

beëindiging van deze Overeenkomst van kracht blijven, zullen nadien van kracht blijven en partijen beiden

blijven binden.

Artikel 20: Strijdige clausules

In het geval deze Algemene Voorwaarden en de Overeenkomst onderling tegenstrijdige voorwaarden

bevatten, gelden de in de Overeenkomst opgenomen voorwaarden.

Artikel 21: Wijzigingsbeding

Wij hebben het recht om deze voorwaarden eenzijdig te wijzigen als daarvoor een zwaarwegend belang is en

de Opdrachtgever niet onevenredig zwaar benadeeld wordt.

Artikel 22: Toepasselijk recht en forumkeuze

22.1. Op alle Overeenkomsten tussen Opdrachtgever en De Notarisadministratie B.V. is Nederlands recht van

toepassing.

22.2. Alle geschillen die verband houden met Opdrachten tussen partijen zullen in eerste instantie beslecht

worden door bindende arbitrage bij een onafhankelijke en door partijen gezamenlijk aan te wijzen derde.

Slechts in tweede instantie worden geschillen beslecht door de bevoegde rechter te Apeldoorn.

22.3. Ongeacht het bepaalde in artikel 22.2, staat het opdrachtgever te allen tijde vrij om de procesgang van de tuchtrechtspraak te volgen, indien en voor zover het geschil betrekking heeft op gedragingen of beroepsmatig handelen van opdrachtnemer die binnen de reikwijdte van de tuchtrechtspraak vallen. Het volgen van een tuchtrechtelijke procedure laat de mogelijkheid om een civielrechtelijke of arbitrageprocedure te starten onverlet.

EINDE ALGEMENE VOORWAARDEN

De Notarisadministratie B.V.    

Apeldoorn, 4 februari 2025